درمان بوی بد واژن۰

درمان بوی بد واژن

بوی بد واژن همواره یک معضل بسیار بزرگ برای خانم ها می باشد که نه تنها برای خود فرد بلکه برای شریک جنسی نیز می تواند آزار دهنده باشد.

عوامل بسیاری می تواند در بروز این بوی بد موثر باشد. میزان ترشحات ناحیه واژن در هر فرد و در طول زمان های مختلف می تواند متغییر باشد. اما همه این ترشحات بوی بدی ندارند و نیاز به درمان خاصی هم نمی باشد.

شما عزیزان برای دریافت مشاوره های لازم در درمان بوی بد واژن از دکتر بنفشه قریشی بهترین متخصص زنان در ساری، می توانید با شماره های ۰۹۱۱۹۱۹۹۳۰۸ – ۰۱۱۳۳۳۲۷۱۳۷ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر قریشی مراجعه فرمائید.

علت بوی بد واژن

• عفونت های باکتریال یا عفونت های قارچی
  • عدم رعایت بهداشت ناحیه تناسلی به خصوص به هنگام قاعدگی و بعد از نزدیکی
  • کوتاه نکردن موهای زائد ناحیه تناسلی
  • تعریق ناحیه به خصوص در فصل تابستان
  • استفاده از لباس های زیر چسبان تنگ و پلاستیکی که موجب افزایش تعریق و ایجاد بوی بد می شود.
  • گشادی واژن در افرادی که زایمان های مکرر داشته اند.
  • لابیاهای بلند که موجب جمع شدن ترشحات و قطراتی از ادرار می شود و بوی بد و نامطبوع ایجاد می کند.
  • استفاده از مواد غذاهای سرخ کرده و آماده به طور مکرر
  • علل نادر فیستول رکتوواژینال

درمان بوی بد ناحیه واژن

• اولین قدم در درمان بوی بد واژن اطمینان پیدا کردن از وجود عفونت می باشد. اگر علائمی مانند خارش، سوزش، التهاب، در به هنگام نزدیکی وجود داشته باشد حتما باید به پزشک زنان مراجعه شود تا برای عفونت درمانی مناسب انجام شود. به طور کلی خانم ها باید به صورت سالیانه تست های پاپ اسمیر را انجام دهند تا از سلامت ناحیه تناسلی خود مطمئن شوند.
  • اقدام بعدی که اهمیت بسیار بالایی نیز دارد شستشوی مناسب ناحیه تناسلی می باشد. با استفاده از شوینده های مناسب و مخصوص این ناحیه می توان از آن استفاده کرد. عدم استفاده از صابون های معمولی که موجب ایجاد خارش و سوزش و خشکی در این ناحیه می شود.
  • استفاده از لباس های نخی گشاد و تعویض مداوم آن برای جلوگیری از تجمع ترشحات و لک شدن لباس زیر کمک بسیاری می کند.
  • استفاده از پدهای روزانه بهداشتی و تعویض به موقع آن و استفاده از نوار بهداشتی های پنبه ای به هنگام قاعدگی از بروز بوی بد ناحیه وازن جلوگیری می کند.
  • استفاده از دوش واژینال موجب از بین رفتن PH مناسب واژن و از بین رفتن باکتری های مفید این ناحیه می شود که به صورت معکوس موجب ایجاد عفونت و بوی بد می شود.
  • عدم استفاده از دستمال ها و لوازم بهداشتی معطر از دچار شدن به بوی بد واژن جلوگیری می کند.
  • و همچنین تغذیه سالم، مصرف میوه و سبزیجات تازه، مصرف شیر و لبنیات، نوشیدن آب زیاد، مصرف پروبیوتیک ها و استفاده از وان سرکه
  • نقش بسیار مناسبی در از بین بردن بوی بد ناحیه واژینال دارند.
درمان بوی بد واژن

آیا دارویی برای از بین بردن بوی بد واژن وجود دارد؟

اگر عامل ایجاد بوی بد واژن عفونت های قارچی و باکتریایی باشد می توان با مراجعه به پزشک متخصص زنان و تجویز آنتی بیوتیک های ضدقارچی آن را درمان کرد.

آیا بیماری کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

و در آخر…

توجه به وجود هر گونه ترشح غیر عادی در واژن باید مورد توجه قرار گیرد. اگر این ترشحات در یک دوره ای افزایش پیدا کند و همراه با تغییر رنگ و بوی بد، باشد باید توسط یک متخصص زنان مورد بررسی قرار گیرد.