درمان بیماری های زنان

انواع بیماری های زنان کدام است؟ آیا با بیماری های زنان آشنایی دارید؟ برای درمان انواع بیماری های زنان چه اقداماتی نیاز است؟
امروزه با گسترش انواع بیماری ها، خانم های بسیاری از مراجعه به پزشک زنان و در میان گذاشتن مشکلات خود با آنها و انجام معاینات دوره ای خودداری کرده و همین مساله موجب وخیم تر شدن مشکلات و بیماری های آنها می شود.

شما عزیزان برای دریافت مشاوره های لازم در درمان بیماری های زنان از دکتر بنفشه قریشی بهترین متخصص زنان در ساری، می توانید با شماره های ۰۹۱۱۹۱۹۹۳۰۸ – ۰۱۱۳۳۳۲۷۱۳۷ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر قریشی مراجعه فرمائید.

باید به این نکته توجه داشت که هر بیماری و علائمی باید جدی گرفته شود و ترس و گاها شرم و حیا نباید مانع از حفظ سلامتی شما شود. امروزه پزشکان زنان متبحر و مجربی در حوزه زنان و زایمان برای حفظ سلامت زنان فعالیت می کنند که می توانند کمک شایانی در این زمینه کنند.

در رابطه با پیشگیری از ابتلا به بیمارهای زنان راه های مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آنها بررسی و تشخیص زودرس می باشد. در ادامه به شرح برخی از بیماری زنان اشاره خواهیم کرد.

پوکی استخوان

یکی از بیماری های شایع در خانم ها پوکی استخوان می باشد. در پوکی استخوان یا استئوپروز استخوان ها شکننده می شوند. زنان پس از سن یائسگی به علت کاهش توده استخوانی به این بیماری مبتلا می شوند که معمولا نخستین علامت آن شکسته شدن استخوان ها در حوادث می باشد. برای تشخیص و درمان زودهنگام پوکی استخوان، آزمایشی به نام سنجش تراکم استخوان می تواند میزان تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و ابتلا به پوکی استخوان را در فرد مشخص کند. انجام این آزمایش در تشخیص زودرس می تواند خطر شکستگی استخوان ها را کاهش دهد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک که با نام PCOS نیز خوانده می شود به تنبلی تخمدان اطلاق می شود که موجب برهم خورد عادت ماهانه، بروز جوش های چرکی، رویش موهای زائد و ریزش مو می گردد. عملکرد طبیعی تخمدان ها در خانم های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک و علائم آن طبیعی نمی باشد و هورمون های تستسترون یا هورمون های مردانه بیش از حدی تولید می کند. پزشک متخصص زنان معمولا  برای درمان این بیماری ، قرص های جلوگیری از بارداری، متفورمین، داروهای ضد هورمون مردانه را را برای کاهش علائم بیماری تجویز می کند.

عفونت های لگنی

عفونت های لگنی به طور معمول عفونت های دستگاه تناسلی داخلی می باشند که در اثر انتقال میکروارگانیسم ها و عوامل مختلفی از بخش های تحتانی دستگاه تناسلی وارد رحم و لوله های رحمی ایجاد می شود. از علائم شایع این بیماری درد در ناحیه لگن و زیر شکم می باشد که این درد در درجات مختلفی از خفیف تا شدید بروز می کند.

درمان بیماری های زنان

انواع سرطان های زنان

سرطان پستان

یکی دیگر از بیماری های شایع در خانم ها سرطان سینه می باشد. تشخیص زودرس سرطان سینه مهم ترین عامل در نحوه درمان این بیماری است. با انجام خودآزمایی ماهانه، سالی یک بار، معاینه کلینیکی و هر سه سال یک بار پس از سن ۴۰ سالگی انجام ماموگرافی به تشخیص زود سرطان سینه کمک کند.

سرطان رحم

سرطان رحم از بیماری های دیگر که زنان را به وحشت می اندازد و از شایع ترین علل مرگ و میر در خانم ها می باشد. خونریزی های غیرطبیعی از مهم ترین علائم سرطان دهانه رحم می باشد. بنابراین نباید نسبت به آنها بی توجه بود. انجام تست پاپ اسمیر حتما باید یک سال پس از ازدواج انجام شود فشار خون و کلسترول بالا و دیابت بالا از بیماری های شایع در زنان می باشد.

بانوان با مراجعه منظم و مکرر به یک متخصص زنان و آگاهی از وضعیت جسمانی و کنترل وضعیت خود می توانند در پیشگیری و درمان بیماری های خود سطح سلامت و تندرستی خود را بالا برده و از ابتلا به انواع بیماری های زنان جلوگیری کنند.

پنج × 3 =